Mein Deutsch

Osobní zájmena

Komentáře k článku: Osobní zájmena

 

Zdravim Vo vetach ako

Ihr seid zu Hause. Sie sind zu Hause

Je pouzivana predlozka ‚zu‘ pred pred Hause. Z akeho dovodu sa to tam pridava? Dakujem

Má zde podobnou funkci jako např. AT HOME v angličtině. Používá se při udávání pozice nebo polohy. Další příklad může bý třeba zu Wasser – u vody.

Dobrý den, jsem úplný začátečník, co neumí slovo německy. Prosím proč v jedné a té samé větě ve stejném čase je jiné slovo? Seid a sind? Děkuji mockrát za odpověď

Ihr seid zu Hause. Sie sind zu Hause.

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Poletavice1 vložený před rokem

Dobrý den, jsem úplný začátečník, co neumí slovo německy. Prosím proč v jedné a té samé větě ve stejném čase je jiné slovo? Seid a sind? Děkuji mockrát za odpověď

Ihr seid zu Hause. Sie sind zu Hause.

Dobrý den,
je skvělé, že se ptáte – jak se říká, „kdo se ptá, ten přemýšlí“. :)

V němčině, podobně jako v češtině, se sloveso mění společně s osobou, tedy:

bin – jsem
bist – jsi
ist – je
sind – jsme / jsou / jste (vykání)
seid – jsou

Ovšem pozor, ve spisovné němčině nelze užít sloveso bez podmětu („kdo, co“ je), tedy

ich bin – jsem
du bist – jsi
er ist – je (on)
Peter ist – Petr je
meine Mutter ist – moje matka je
wir sind – jsme
ihr seid – jste
sie sind – jsou
meine Freunde sind – moji přátelé jsou
die Leute sind – (ti) lidé jsou
Sie sind – Vy jste (vykání)

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Poletavice1 vložený před rokem

Dobrý den, jsem úplný začátečník, co neumí slovo německy. Prosím proč v jedné a té samé větě ve stejném čase je jiné slovo? Seid a sind? Děkuji mockrát za odpověď

Ihr seid zu Hause. Sie sind zu Hause.

Aha, možná už chápu, na co se ptáte. :)
V článku je to vysvětleno:

vy (tykání více lidem) = ihr
vy jste = ihr seid

Vy (vykání) = Sie
Vy jste = Sie sind

V němčině totiž vlastně říkáme „Oni jsou“, když někomu vykáme. :)
(Tak to ostatně známe např. i z židovských vtipů.)